Waarom trekken ze massaal over land naar de kusten aan de Middellandse Zee om daar in een gammel bootje te stappen voor een prijs die veel duurder is dan een vliegtuigticket? Ze zouden toch gewoon in hun eigen land het vliegtuig kunnen nemen zonder zich bloot te stellen aan een mogelijke verdrinking?
Een EU-richtlijn stelt dat een vliegtuigmaatschappij of een rederij alle kosten zal moeten betalen om een illegaal (zonder wettelijke papieren) naar zijn land van herkomst terug te brengen als ze hem naar de EU vervoeren. Nochtans wordt er ook vermeld dat, wie een vluchtelingenstatus conform de Conventie van Genève heeft, wèl toegang krijgt.
We concluderen: er zitten bitter weinig échte vluchtelingen in de bootjes die de EU en co. uit de zee moeten gaan redden.
Niet slecht gezien, daar had ik zelf nog niet over nagedacht. Maar de Duitsers zullen wel zeggen: ‘Wir brauchen diese Fachkräfte unbedingt!’ (Om hun voeten te wassen in het rusthuis, hun grootste zorg)
Helemaal achterlijk zijn ze niet, hé. Ze hebben het voor en tegen ingeschat. In vliegtuigen zouden aan de knuppel wel eens co-piloten à la Andreas Lubitz kunnen zitten, en wat dan? Hun geld aan de 40 rovers geven, een ras dat ze kennen, is al bij al veiliger.
Een bevestiging van wat ik al jaren schrijf (van bij Angeltjes) zij die hier geraken zijn er die geld hebben, anders geraak je hier niet.
Misschien doet de Unie een beroep op Flandria . Van Syrie recht naar Antwerpen met als hoogtepunt een havenrondvaart en verwelkoming van ons aller burgermeester . De prijzen zijn helemaal niet zo duur en het eten is ook goed
Ik denk dat BDW volledig akkoord zal gaan