Ze zijn weer in actie geschoten, de voortdurend in hun g.. gebeten moslim immigranten. Zwitserland moet zijn vlag veranderen. Het witte kruis op rode achtergrond is een inbreuk op de rechten van van niet-christelijke pilarenbijters. Het kruis past niet in het multiculturele Zwitserland.
In plaats daarvan zou er overgeschakeld moeten worden naar een groen-rood-geel exemplaar van de Helvetische Republiek, zoals in gebruik eind 18de – begin 19de eeuw.
Het zal wel geen toeval zijn, zeker, dat de problematiek over de nationale vlag door immigranten organisaties ten berde gebracht wordt? Eerst smeken ze om toegelaten en geduld te worden. En als dat lukt, dan willen ze erkend en gerespecteerd worden. Vervolgens komt de volgende fase aan bod: dominantie, waarbij hun nieuwe thuisland moet veranderen naar het model van het land waar ze ‘vervolgd‘ werden omwille van hun ‘liberale‘ ideeën. Dat moet. Allah schrijft het voor. Heel de wereld moet door hem en zijn volgelingen gedomineerd worden. Het staat in hun koran. Het is meer dan een doel, het is een belofte, het is een eis… Het is een bedreiging.
De Scandinavische landen mogen hun borst al nat maken.
20% van de 7 miljoen-tellende Zwitserse bevolking zijn immigranten, waarvan 400.000 (ca. 5% van de bevolking) islambelijders. Albanezen, gevolgd door Turken, staan aan de top van de lijst. En dan is er nog een respectabel aantal Arabieren en Bosniërs. Velen van hen houden niet van een kruis. De meerderheid is nochtans ‘gematigd‘, hoewel in Zürich of Genève hoofddoekenmoslima’s een vertrouwd stadsgezicht geworden zijn. Komt erbij dat ze geen vaste klanten zijn in de apotheek voor conceptiemiddelen.
De minarettenkwestie ligt de meesten van hen nog steeds zwaar op de maag.
Zwitserse firma’s zijn al eerder over stag gegaan omwille van ‘moslim gevoeligheden’. Het kruis – het handelsmerk van goede Zwitserse kwaliteit – werd van hun producten verbannen. Iconen zoals Swatch, Tissot en Victorinox werden ‘vrijwillig‘ gecensureerd, uitgegomd, als teken van dhimmitude aan een racistische ideologie, verpakt in ‘moslim gevoeligheden’.
Tissot, wereldwijd bekend merk van Zwitserse horloges sinds 1853, verwijderde zijn 158-jaar oude identiteit.
Victorinox, even bekend voor de Zwitserse multifunctionele messen, verving het kruis met een “V”. Niet de “V” van “victory“… Victorinox had moeite zijn producten in Saoedi-Arabië aan de man te brengen. Zendingen werden geblokkeerd of in beslag genomen door de douane. De “V” zorgde voor een gemakkelijker leven, zonder conflicten, met hogere verkoopcijfers en meer winstmogelijkheden. Sommige klanten klagen nu dat hun mes namaak is…
Swatch gaf als verklaring dat ze de wetten van Saoedi-Arabië respecteren; het is immers een moslimland, waar de afbeelding van een kruis verboden is in het openbaar.
De vrijheid van denken en handelen wordt aan het kruis genageld. Slaafs toegeven aan een ideologie waar vrouwen geselen of stenigen perfect verdedigbaar is, waar vrouwen onzichtbaar dienen te zijn, waar geslachtsdelen afgesneden worden, waar niet-moslims geen aanspraak kunnen maken op fundamentele rechten van de mens.
Wanneer gaan wij de halve maan verbieden?
FT
Die halve maan is al lang vervangen door een vuist met opgestoken middenvinger in de richting van de beschaving .