Voor wat ervan waar/het waard is:
Vergeet niet dat morgen (… vanaf 1.1.20) de nieuwe Facebook-regel begint waarop ze je foto’s kunnen gebruiken. Vergeet niet dat de deadline vandaag is !!! Het kan worden gebruikt in rechtszaken tegen je. Alles wat je hebt gepost, wordt vanaf vandaag openbaar, zelfs verwijderde berichten of verbannen foto’s. Een simpele copy-and-paste kost niets, voorkomen is beter dan genezen.
Ik geef Facebook of Facebook-gerelateerde entiteiten geen toestemming om eerdere en toekomstige foto’s, informatie, berichten of publicaties te gebruiken. Met deze verklaring waarschuw ik Facebook dat het ten strengste verboden is om op basis van deze groep en/of de inhoud ervan informatie bekend te maken, te kopiëren, te verspreiden of enige andere actie tegen de groep te ondernemen. De inhoud van deze groep is privé- en vertrouwelijke informatie. De schending van de privacy kan strafbaar zijn door de wet (UCC 1-308-1308-103) en het Statuut van Rome.
OPMERKING: Facebook is nu een openbare entiteit. Alle leden moeten een notitie van dit type publiceren. Als je wilt, kun je deze versie kopiëren en plakken. Als je niet minimaal één keer een verklaring publiceert, geef je stilzwijgend toestemming voor het gebruik van je foto’s en informatie in updates van de profielstatus.
NIET DELEN. Kopieer en plak.
Hun nieuwe algoritme kiest dezelfde mensen – ongeveer 25 – die je berichten zullen lezen.
Dus, houd je vinger ergens in dito bericht en “copy” verschijnt. Klik op “kopiëren”. Ga vervolgens naar je pagina, start een nieuwe publicatie en plaats uw vinger ergens in het lege veld. “Plakken” verschijnt en klik op plakken
Dit omzeilt het systeem. Bon siman
Gepubliceerd op 31.12.19 door Gui Van Gorp
Meer realistisch is de reactie van een lezer op het bericht van Gui Van Gorp:
“Cher Gui: dit soort “disclaimers” zijn niets waard. Facebook dicteert de voorwaarden, die zijn à prendre ou à laisser. Blijf je FB gebruiken, dan aanvaard je hun voorwaarden. De enige remedie is oppassen met wat je plaatst, tenzij, zoals in mijn geval, je reputatie toch al naar de vaantjes is en ze je niks meer kunnen maken.”
Zeker, heb ik ook gelezen. Het gaat echter niet alleen om de reputatie van de plaatsers. Als het facebook niet aanstaat, dan word je geschorst – tijdelijk of definitief. Bij Youtube ook. Is opvallend toegenomen in 2019. En ook bij Twitter. Monopolie… ze kunnen inderdaad hun voorwaarden opleggen. Niet moeilijk dat Rusland aan eigen sociale media werkt.