Arafathype in Joodse wijk is van korte duur
Paracommando’s die een arafatsjaal dragen tijdens hun bewakings-opdracht in de Joodse wijk in Antwerpen, dat ligt net iets te gevoelig. Defensie laat enkel nog camouflage-sjaals toe. Lees verder…
Paracommando’s die een arafatsjaal dragen tijdens hun bewakings-opdracht in de Joodse wijk in Antwerpen, dat ligt net iets te gevoelig. Defensie laat enkel nog camouflage-sjaals toe. Lees verder…
Toen ik als dienstplichtige in 1975 mijn legerdienst deed (voor 75 oude befkens per dag) werd er streng op toegekeken dat de kledij gestreken was, schoenen moesten alle dagen blinken dat je, je er kon in spiegelen, er mochten geen knoppen ontbreken aan je uniform. Je moest ten allen tijde je muts dragen. En een privé kledingstuk was helemaal uit den boze. Waarom zouden goedbetaalde beroeps dan nu plots wel privé kledij mogen toevoegen aan hun uniform???
Niet alleen dat, maar in een Joodse wijk bescherming aanbieden aan Joodse burgers met daarbij het symbool van ‘vijand’ Palestina. Zo dom kan toch niemand zijn?
Wat een verrijking heeft de immigratie met zich meegebracht, moord aanslagen enz
Ob grün, ob blau, ob rot, ob gelb, ob Vb ich liebe alle slippendragers.
Die drie op de achtergrond…zijn dat terroristen ?
Eigen volk eerst.
Ken een para die tot de stal van het VB behoort, Werner E. Hij was ingezet in Afghanistan en tussen zijn hoog opgeleide kameraden bevonden zich nogal wat V.Belangers. Wat het gemiddelde I Q van die para’s is weet ik niet.
Werner bracht zo’n sjaal uit Afghanistan mee en draagt hem nog regelmatig. Hij lijkt in kleur noch in vorm op een Arafatsjaal.
De para’s die de joodse wijk bewaken en uiteindelijk hun leven inzetten, komen niet uit Antwerpen en zijn dus niet, zoals een Antwerpenaar, met een joodse wijk vertrouwd. Op gepubliceerde foto’s zie je – net zoals bij toeristen – dat ze heel verbaasd kijken naar de kledij van orthodoxe joden. Ze doen die sjaal niet om uit sympathie voor de bende van Arafat, daarvoor hebben ze in Afghanistan teveel fratsen gezien, maar omdat het een praktische camouflage sjaal is die ze in Afghanistan omdeden, wat hen ook werd toegestaan door de legerleiding.
Moeten wij alle gevoeligheden kennen van anderen? Het IQ van de para’s in vraag stellen door dit voorval vind ik een brug te ver. Moeten we ze niet eerder dankbaar zijn voor hun inzet?
Een brug te ver om ervan uit te gaan dat ze kunnen inschatten in welke omgeving ze ingezet worden? Krijgen ze dat niet mee door hun oversten bij de voorbereidende gesprekken over hun opdracht? Stel dat ze aan het NAVO hoofdkwartier moeten bewaken, lopen ze daar dan rond met een keppeltje? Of bij Madou (stom voorbeeld, we weten het) met een IS-badge? Neutraliteit zou toch wel het handelsmerk moeten zijn, of niet? Camouflage in Afghanistan (Arafatsjaal) is niet bepaald hetzelfde aan een synagoge in Antwerpen. En dankbaar zijn? Doen die niet gewoon hun job? Een trambestuurder in Antwerpen heeft het ook niet gemakkelijk en loopt meer risico op een ‘onevenwichtige’ dan een para als statische bewaking van een sowieso streng bewakend gebouw.
Dat een trambestuurder + de reizigers het risico lopen om een onevenwichtige voor zich te krijgen klopt. Een trambestuurder komt echter niet altijd tussenbeide – feit dat al veel reizigers ondervonden – een para wel.