De genderideologie
Toppunt van ironie is wel dat het de kleuterjuffen zijn die de kindjes voor het eerst de idee moeten bijbrengen dat de verschillen tussen mannen en vrouwen niet echt bestaan. Kleuterleidster is namelijk een beroep dat quasi uitsluitend door vrouwen uitgeoefend wordt – het woord kleutermeester staat niet eens in de Van Dale.
Wat is gender?
Iedereen is het er over eens dat de identiteit van een persoon gevormd wordt door twee hoofdcomponenten: dat wat aangeboren is en dat wat aangeleerd is, wat hij van de natuur heeft meegekregen en wat de cultuur hem heeft bijgebracht. Ook in de seksuele identiteit (mannelijk of vrouwelijk) wordt er onderscheid gemaakt tussen wat aangeboren (genetisch) is en wat aangeleerd (cultuurbepaald) is. Dat onze seksuele identiteit niet geheel en al biologisch is, maar ook voor een stuk bepaald wordt door de cultuur waarin we opgroeien, is evident. Mannen lopen hier bijvoorbeeld nooit rond met geruite rokjes. In Schotland daarentegen kan het soms weer wel.
Het begrip gender staat tegenover sekse. Sekse is het biologische aspect van onze seksuele identiteit. Wat aangeboren is. Gender is het socio-culturele aspect. Hoe men zich voelt, hoe men het biologisch man of vrouw zijn psychologisch beleeft. Gender gaat dus over de innerlijke ervaring van de geslachtelijke identiteit.
Tot diep in de 20ste eeuw werd het onderscheid tussen sekse en gender niet gemaakt. Wereldwijd werd geaccepteerd dat de verschillen tussen man en vrouw natuurlijk veroorzaakt werden, met andere woorden dat ze een logisch uitvloeisel zijn van de genitale en genetische verschillen, en bijgevolg niet veranderd kunnen worden. Men vond het voor de hand liggend dat men zich als man of als vrouw identificeerde en zijn rol in de samenleving opnam. Men werd geboren als man of vrouw en gedroeg zich bijgevolg mannelijk of vrouwelijk.
Het onderscheid tussen sekse en gender is een vrucht die gegroeid is aan de boom van de feministische golf van de jaren zestig. Aangezien feministes de maatschappelijke positie van de vrouw wensten te veranderen, was elke verwijzing naar een te accepteren vrouwelijke of mannelijke aangeboren natuur logischerwijs uit den boze. De vrouw moest zichzelf immers ten allen tijde kunnen ontplooien, zich bevrijden van het juk van de overheersende en onderdrukkende man.
Het genderbegrip moest dit helpen mogelijk maken. Volgens het feminisme is er geen specifieke mannelijke of vrouwelijke aangeboren seksuele identiteit of typisch rollenpatroon. De vrouwelijke rol werd door de patriarchale maatschappij opgelegd. De vrouw mocht dit niet accepteren, maar ze moest opkomen voor haar rechten door maatschappelijke en politieke actie. Ziehier de wortels van de genderideologie. Opkomen tegen allerlei vormen van onrecht gepleegd jegens de vrouw is goed en eerbaar, maar het moderne radicale feminisme is laakbaar omdat het wars van elke realiteitszin de geslachten tot absolute gelijkheid wil forceren. Lees verder…
https://youtu.be/T2p1XPmPOfk
KU Leuven wil derde genderoptie bij inschrijving studenten
Vandaag om 15:23 | Bron: BELGA
Dank voor de melding. ‘Een geslachtsloze genderaanduiding’ staat in het artikel http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151116_01973009
We durven het ons zelfs niet voor te stellen.
Fr lijkt steeds meer op D, en dat is geen compliment. Maar ook VL kan er wat van: de extreemlinkse KUL laat een derde geslacht toe.
Kleutermeester staat wel in de Van Dale ! met als verklaring … linkse sluwe politieker die zijn aanhang dom houdt en misleidt met sprookjes en vertelselkes
Onze Kinderen niet alleen, De linkse Media geeft ons ook doelbewust misinformatie, zoals gisteren nog met de medewerking van Abou Jahjah bv: over de vers, als een moslim een mens vermoord is het alsof hij de hele mensheid vermoord. Hier een videofragment van David Wood hij heeft het hier ook over deze vers maar dan wel de volledige vers.
The Quran and the Siege of Paris (David Wood)
https://youtu.be/ur7Ttz0q0o4
Dat vers moet dus verstaan worden als: ‘Als iemand één moslim vermoordt, is het alsof hij de ganse moslimwereld vermoordt’.
David Wood made a video tool for all who have heard the most common canard used by muslims to try and deflect away from islam as the source ideology for terror. Sonia Bailey wrote about it a couple of times for this site and the subject comes up from pretty often. So it is important that we equip ourselves with this bit of info, as when discussing this subject with muslims in ‘taqiyya mode’ or leftists this tends to be the rhetorical device most commonly used, and as always, David Wood explains it very well.
Het is hier een Vlaams-radicale blog, Richard, mogen uw reacties soms ook in het Nederlands??
Volledig mee eens Ropie.
@ Ropie ik zal me in het vervolg wel onthouden van verder nog iets te posten, dit gaat toch niet over Vlaanderen alleen dacht ik. Groetjes en hou jullie goed.
Mag ik even tussenkomen?
Richard, laat je hierdoor toch niet ontmoedigen. Wil je aub verder zaken melden? Meestal kunnen wij er iets uit halen om in een of andere vorm verder te verspreiden. Voor zover mogelijk doen wij ons best geschreven tekst te vertalen naar het Nederlands als wij de resp. tekst op Golfbrekers plaatsen.
Ropie, ieder mag reageren, ook als de verwijzingen en aanhalingen in een andere taal zijn. Het is nu eenmaal zo dat in onze pers bitter weinig aangeboden wordt. In het Duits en het Engels daarentegen des te meer.
Wij zijn Richard, Lovenaar, Anna en vele anderen dankbaar als ze ons tips bezorgen, met bruggetjes, citaten of teksten in een andere taal. Niemand is verplicht die te lezen. Richard biedt informatie aan, waarvoor wij hem dankbaar zijn.
Wij menen dat Vlaanderen niet slecht vaart met een andere talen- en cultuurkennis. Wat niet wil zeggen dat we niet fier zijn op onze identiteit en taal.
Ik kan begrijpen en waarderen als er citaten worden geplaatst in andere talen dan het Nederlands, ik doe dit trouwens ook. Maar dan wel telkens met een verwijzing of bronvermelding van waar de geplaatste citaten komen.
Gewone reacties zouden best in het Nederlands worden geplaatst, denk ik…
Het is echt niet nodig dat wij meedoen of ondersteuning geven aan de taalglobalisatie 🙂