Ontevredenheidsenquête

Schadenfreude ist die schönste Freude!                                                                          Koen “Kaaiman” Meulenaere  over de staatszender: 

“Als een geslagen hond waar de bus vier keer overheen was gereden, zo hing Leo op zijn stoel in ‘Het journaal’ en ‘Terzake’. Qua slechte communicatie heeft de VRT met dat Transformatieplan een nieuw ijkpunt gezet dat niet gemakkelijk nog verlegd zal worden.”

“De VRT maakte deze week wel meer sterke beurten. De tevredenheidsenquête! Het woord was misschien wat ongelukkig gekozen. Nooit was het resultaat van een enquête schrijnender dan dat van het onderzoek dat de VRT voerde naar het welbevinden van de eigen werknemers. Dat bleek niet groot. Elke CEO met één dag opleiding weet: organiseer nooit een tevredenheidsenquête, nooit. Detecteer wie ontevreden is, en gooi die buiten. Bij de VRT wisten ze het ook in dat domein beter.” 

Lees meer op De Vierde Onmacht

Eén gedachte over “Ontevredenheidsenquête

  1. De nieuwe meid laat de eerste dag een dure antieke Chinese vaas vallen.
    Roept de heer des huizes:” Wat doe je nu toch, dat was wel een vaas uit 1610″.
    Zegt het meisje: “Oef! Gelukkig maar, ik dacht dat het een nieuwe was”.

Reacties zijn gesloten.