De Antwerpse rode kameradenzender ATV doet zijn uiterste best om ons te integreren. Tijdens de ramadan wordt de ‘immens populaire Marokkaanse tv-kok Choumicha’ naar het scherm gehaald. Citaat van Choumicha:
“Ik ben het prototype van de Marokkaanse vrouw, die na haar dagtaak een tweede taak op zich neemt: in geen tijd een gezonde, smakelijke en voedzame maaltijd kunnen voorschotelen.”
U zult wel niet vroeg tussen de lakens kunnen kruipen. Integratie heeft een prijs. De kookmadam mag vanaf 19 juni om 22.30u dertig dagen lang tonen hoe u (m/v/x)* ‘gezond’ voor uw echtgenoot / partner (m/v/x)* kan koken.
De vraag is nu wat er welke ethische praktijk mag doorwegen: het rollenpatroon van de vrouw of de maatschappelijke evolutie? Of is involutie een geschiktere woordkeuze in Antwerpen?
FVE
* Poco keuzemogelijkheid
Lidl moet in ieder geval zijn ‘clichématige’ reclamespot stopzetten. Dat besliste de jury voor Ethische praktijken inzake reclame.
‘Kies nu voor uw man de verse producten van Lidl. Kook dus lekker en gezond voor uw man’. Lidl durfde het aan om deze tekst onder onze neus te duwen. Schande.
https://www.golfbrekers.be/poco-kookadvies-volgens-maatschappelijke-evolutie/
Maar waarom wordt bv tuin- en DHZ- gereedschap in de reclame altijd bediend door mannen? Ze zouden er nog kunnen bijzeggen: ‘Voer de opdrachten van uw vrouw professioneel uit met dit gereedschap’. Geen mens zou protesteren. Want vrouwen zijn nu eenmaal verwende prinsesjes op een verhoogje.
En ik dacht dat Frans gewoon iets had tegen Duitsers en Joden maar blijkbaar ook iets tegen vrouwen………..
Is een reactie op de vrouwenverafgoding door Links…