Men zegge het voort

Aankondiging FreddyZo is het gemakkelijk!

Het is soms inderdaad eenvoudig om, nadat iets bekend werd gemaakt, te beweren dat men het wist.
Wel we hebben kort na het vernemen van wat men wist in verband met het ongeval met het vliegtuig dat met 150 inzittenden in Frankrijk neer is gestort het volgende gezegd aan wie het horen wilde: “we hebben steeds belangstelling gehad voor de oorzaak van luchtvaartongevallen en zien slechts twee mogelijkheden:ofwel zelfmoord van één van de piloten ofwel een derde die in de cockpit is geraakt; de piloten buiten dienst heeft gesteld en moedwillig met iedereen tegen de berg is gevlogen”

Vandaag sluiten we die tweede mogelijkheid uit en opteren voor de zelfmoord.

Dit is bij ons weten reeds meermaals gebeurd zonder dat vele personen dat blijken te weten. We herinneren ons een gezagvoerder in het verre oosten die
met zijn Boeing en alle passagiers moedwillig in zee verdween omdat hij geen uitweg meer zag voor torenhoge speelschulden die hij had gemaakt buiten medeweten van familie en vrienden. Toen hij huis en al de rest als verloren beschouwde nam hij die weinig moedige beslissing.

Een ander voorbeeld was de gezagvoerder van een vliegtuig van Air Algerie die op zekere dag diende te vliegen met een vrouwelijke co-pilote, die kort daarvoor een relatie tussen hen had afgebroken. Uit de “zwarte doos”(CVR-cockpit voice recorder) bleek dat hij na het opstijgen aandrong op het hernemen van de relatie waarop de co-pilote duidelijk maakte dat dit NOOIT meer zou gebeuren. De gezagvoerder dreigde dat ze dan wel eens zou kunnen schrikken. En zo gebeurde. Stick naar voor, duikvlucht en recht de grond ingeboord met alle passagiers erbij. Jammer. Triest. Maar dat is de werkelijkheid en zo denken we dat het nu nogmaals is gebeurd.
Dat men dat allemaal niet duidelijk aan iedereen vertelt is te begrijpen. Velen zouden angst krijgen om nog ooit te vliegen.

Dergelijke zelfmoord is snel en pijnloos en dat weet iedere piloot!

Men zal nu wel vlug besluiten om de bestaande luchtvaartwet dat alleen de cockpitbemanning de deur kan openen die tussen cockpit en passagiersruimte is ook door de cabinebemanning kan geopend worden.

Men zegge het voort,

Freddy Van Gaever

Nvdr: Wij herhalen dat een opiniestuk de hoogstpersoonlijke mening is van de auteur.  Wij willen als redactie slechts ons medeleven uiten bij de dood van de inzittenden.  Wat betreft de machtiging tot openen van de cockpitdeur, menen we uit het radiojournaal van radio2  vanmorgen begrepen te hebben dat ook het hoofd van het bedienend personeel (chief flight attendant) de deur kan openen.

U hoort hier het radiojournaal van radio1.

17 gedachten over “Men zegge het voort

  1. Eerst was er niets abnormaals te horen op de CVR, maar nadat de regeringsleiders gisteren bijeenkwamen, werd blijkbaar een ander scenario besloten, kwestie van noch Lufthansa noch Airbus teveel schade te berokkenen. Piloot was even een passagier (M/V) die perse in de ‘Mile High Club’ wou, gaan neuken in z’n privékajuit , en vergat in zijn opwinding de sleutel van de deur mee te nemen. Toch zou het ook interessant zijn te weten of die piloten nu Mohammed heetten of niet.

    • Hoe langer de stilte aanhoudt, hoe meer ‘geruchten’ de ronde zullen doen.
      Interessant is te weten dat bv. in Tunesië Duitse piloten met een jarenlange ervaring vliegles geven aan Tunesische studenten die piloot willen worden. Wij kennen er persoonlijk één, die o.a. met Air Berin en AirWings gevlogen heeft, part-time in Tunesië woonde om er les te geven. het is best mogelijk dat via die piste een Noord-Afrikaanse piloot aan de stuurknuppel zat.

      • Op ARD gaf de woordvoerder van Germanwings een persconferentie de dag van de crash. Hij zei dat de piloot 10 jaar ervaring had en meer dan 6000 vlieguren op zijn palmares had.

        Betreurenswaardig vond ik gisteren een verslag op VRT Eerst kwamen Hollande en Merkel in beeld die hun zegje deden en de vriendschappelijke samenwerking tussen Frankrijk en Duitsland in de bloemetjes zetten. Daarna kwamen nog allerlei mensen zeggen wat ze te zeggen hadden en helemaal op het laatst werd terloops naar het verdriet van de familie van de slachtoffers verwezen.

  2. Bekijk eens de commentaren op de webstek van Hartgeld.com in de rubriek “Kriege und Revolutionen”. Reeds de dag zelf van het ongeluk waren er al aanwijzingen dat er iets abnormaals was. Stilaan begint de waarheid naar boven te komen.
    In Frankrijk zal men er alles aan doen, om hiermede te wachten tot na de 2de ronde van de departementale verkiezingen.
    Als men de debatten heeft gezien op France 24 en LCI ,is het voor een wat geoefend oog duidelijk , dat er inderdaad str… is aan de knikker.
    Dit drama heeft veel gelijkenissen met dat van David Burke :
    https://violenceagainstwhites.wordpress.com/2012/05/03/david-burke-murders-43-white-people/
    Het door Freddy voorgestelde oplossing, zou in het geval van Burke geen nut gehad hebben. Ik verwijs naar het bruggetje.
    In de reacties op de webstek van Hartgeld, is er ten andere ook sprake van een schot!!!
    Uit de documentaires “Air crash investigation” op National Geographic blijkt ten andere dat er nog andere zelfmoordgevallen zijn.

  3. Heel lang geleden Toen Koning Flup eindelijk zindelijk werd en alleen op het potteke kon, vloog ik af en toen met een echt vliegtuig van Sabena , KLM . Telkens vroeg ik aan de stewardes of ik eens een kijkje kon nemen in de cocpit. Het werd mij steeds , zonder problemen toegestaan en even later zat ik tussen de twee piloten ! Ik moest natuurlijk van de knoppekes blijven . Ik denk ,…..ik ben er zeker van ….als ge die vraag nu stelt …noodlanding en een antiterroristen eenheid staat je op te wachten . Sedert de uitvinders van “racist ” ons zijn komen verrijken is er inderdaad enorm veel veranderd

  4. Dat jachtvliegtuig heeft niet voor de lol langs het vliegtuig gevlogen! Dat er alles zal aan gedaan worden om “de waarheid” in het voordeel van het politiek gespuis te draaien moet niet aan getwijfeld worden, die zaak stinkt en de familie van de verongelukten kunnen het schudden.
    Het noord Afrikaans islamietisch tuig heeft gezegd dat ze aanslagen zullen plegen in Europa en m.i. is er dat een.

  5. De piloten zouden dan toch westerse voornamen hebben volgens ‘Bild’.
    Maar dat van de 150 doden niet één te zien is, zelfs geen schoen, hoe is dat te verklaren? Is de romp nog niet ontdekt of zo? En waar zijn de motoren? Alles verpulverd? En waarom is er geen brand geweest? En geen impactplek te zien? En de piloot vd straaljager die er zogezegd naast vloog, waarom wordt die niet ondervraagd?

  6. Inmiddels is op de webstek Hartgeld rubriek” Kriege und Revolutionen”, de naam gepubliceerd van de co-piloot!!!
    Er word ook gesuggereerd dat het toestel uiteindelijk werd neergehaald door de franse jachtvliegtuigen, om erger te voorkomen. Het kan dan ook verklaren waarom Hollande zo snel op de hoogte was, en wist dat er geen overlevenden waren.
    Frans,
    Wat je opmerkingen betreft inzake de verpulvering, kijk je best eens naar de beelden van de resten van het toestel dat door David Burke te pletter werd gestort.
    : zie bruggetje of de beelden op Youtube of op National Geographic)
    https://www.youtube.com/watch?v=QFM2t9kb5Fo).
    De vraag die we ons eens te meer moeten stellen, is steeds dezelfde : cui bono??

  7. Weet niet hoe men een vliegtuig bestuurt, niets over cockpits, als onwetende moet ik me een weg banen tussen gissingen, roddels en waarnemingen. De uitleg van Filip van Rossem, piloot met 6000 vlieguren met een A320 lijkt mij aannemelijk : als een vliegtuig zo steil daalt, kan ik me niets anders indenken dan dat er een plotse daling van de druk was. Hij valt dan weg en de temperatuur zakt tot minus 60 graden. De enige oplossing is om het vliegtuig snel te laten zakken naar een hoogte van 10.000 voet, en vervolgens een noodlanding maken. Bij het wegvallen van de druk hebben de piloten maar 30 seconden om te reageren en een zuurstofmasker aan te trekken, zo niet raken ze bewusteloos. Uit eliminatie van de mogelijkheden leid ik af dat de piloten het bewustzijn hebben verloren.

    • Intussen is die stelling achterhaald door de feiten. De geluidsfragmenten in de recupereerde zwarte doos tonen aan dat de gezagvoerder buitengesloten werd door de co-piloot, dat hij gewoon ademde tot het laatste… Hieraan wordt niet getwijfeld. Rest nog te achterhalen wat hem bezield heeft.

  8. Na het drama met het vliegtuig van Germanwings, daalde de koers van Lufthansa en van Airbus op de beurs. Hierbij is het interessant te weten of dit gepaard ging met “short-selling” door “insiders”!!! Van belang zijn ook de bedragen die werden ingezet.

    • Jij ziet ook alles! Zo ver hadden wij nog niet erover nagedacht.

  9. De copiloot was misschien niet 100,% fit volgens dat we vernemen. Stel u voor de captain moet plassen en verlaat de cockpit. De copiloot vergist zich en schakelt ongewild bij vergissing de deur op ‘lock’ . De cap komt terug en de copiloot drukt op het knopje om de deur te openen, de switch staat nog steeds op ‘lock’, de deur gaat niet open ? Stresslevels ?skyhigh, de cap probeert met zijn code , geen resultaat. Wat denkt dan de copiloot op dat moment in paniek? Drukverschil tussen cockpit en passagiersruimte ? De copiloot programmeert een nooddaling in de flightmanager om te decompresseren en keert terug naar het deurprobleem in zover dat hij de bijl gebruikt in een poging de deur te verbrijzelen., volgens bronnen hoorbaar op de cvr en dan …plots de groundprox.warning , ‘terrainterrain- terrainterrain’ de copiloot springt achter de stick en ontwijkt ternauwernood een berg volgens getuige op de grond en beseft dan dat hij gevangen zit in de greep van de Alpen.

    • Wow. En op die mogelijkheid is nog niemand gekomen? De tweede “zwarte doos” met de vlieggegevens zou daarin klaarheid kunnen brengen. Voor zover men die ooit vindt of moeten we zeggen ‘voor zover men die gegevens ooit wil bekend maken’?

  10. De gekste theorieën doen de ronde. Zo is er die duitse langharige piloot met hollandse naam die de mogelijkheid van een CO vergiftiging vd piloot aanhaalt. De lucht voor het vliegtuig wordt achter de voorste turbine van de straalmotoren afgetapt en verwarmd, voor ze naar binnen geblazen wordt. Alsof de cockpit andere lucht toegevoerd krijgt als de cabine, waar niemand blijkbaar iets van CO merkte, gezien het gebonk op de deur en het geschreeuw.

Reacties zijn gesloten.