De nieuwe helikopters van Defensie die de Seakings aan de kust moeten vervangen kunnen niet tegen zeezout.
Ze worden vervaardigd bij een zusterbedrijf van AnsaldoBreda, de producent van de beruchte trein der traagheid, de trein die niet geschikt bleek te zijn voor onze weersomstandigheden, de Fyra.
Blijkbaar zouden die Italianen zich beter beperken tot het maken van speelgoedtreintjes en dito helikopters.
De Crem is er gerust in. Mochten ze toch niet vliegen zoals men van een normale, zoutbestendige helikopter verwacht, dan belooft hij volledige transparantie van het onzichtbaar probleem. Misschien alleen boven zoet water laten vliegen?
FVE
Wie in eender welk bedrijf verantwoordelijk is voor de aankopen zo een keeeemel schiet mag onmiddellijk zijn C4 gaan oppikken bij de personeelsdienst. Maar bij defensie, niks aan de hand, ‘t komt toch maar uit de belastingbetaler zijn zak.
Ze gaan er alleen mee boven de zee vliegen als het regent. Dan hebben ze geen last van het zout.
Vergeet ook niet de Augusta helikopters.. Blijkbaar hebben de Italianen hier het monopolie gekregen inzake helikopters en treinen. Toeval??
De vraag is dan ook : “Wie in België is daar beter van geworden…?.”
De transparantie mag men vergeten. Na de hervorming(=Octopusakkoord) van de politie en gerecht is het volledig uitgesloten dat een nieuwe Augusta zaak nog zal eindigen voor het Hof van Cassatie zoals in de jaren negentig.
België is een echter mafia-staat geworden, nog erger dan Italië, met de PS-mafia in de hoofdrol.