Ochgot, zij zal die wel hebben, vermoeden we. Het gaat niet in se om Marianne Thyssen of om de portefeuille die ze ‘krijgt’.
We wilden met die titel jullie aandacht vestigen op een uitgelekt rapport van Juncker die binnen de EU-bevoegdheden ‘onderwijs‘ wil laten vervangen door ‘vaardigheden‘. Zo hebben we ook de taallessen zien verloederen. Welke 18-jarige spreekt en schrijft nog Nederlands? Echt Nederlands, niet de ingekorte computerversie met een derde Engelstalige uitdrukkingen en woorden, die op zich ook niet taalkundig juist zijn. Alsof onze hersenen zijn overgenomen door de Simpsons.
Studentenorganisaties in het buitenland zien het met argusogen tegemoet. Onder meer het Nederlandse Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) vreest dat onderwijs een ondergeschoven kindje wordt binnen de EU nu het de portefeuille ‘onderwijs’ wil schrappen en vervangen door ‘vaardigheden’. Niet toevallig omdat de jeugdwerkloosheid één van de grootste problemen binnen de EU is. Voorzitter van de Nederlandse studentenorganisatie die de belangen van studenten aan universiteiten en hogescholen behartigt, Falco Carelsz, is bezorgd over de voorgenomen naamsverandering. “Wij hopen dat dit geen teken aan de wand is voor een beperktere blik op onderwijs binnen de Europese Unie.”
Dat hopen wij ook, Falco. En wij hopen ook dat dit geen nieuwe truuk is om de lat lager te leggen voor de ‘nieuwe EU-bewoners’. Of om nep-diploma’s uit de laatst toegetreden lidstaten op te krikken tot het westerse niveau. Nivellering… naar de laagste standaard. Iedereen moet erbij horen, nietwaar? Kansen creëren. Zo koopt men de goedkeuring van de minst ontwikkelde EU-lidstaten. En kunnen hun afgestudeerden hier hun kans komen wagen op de arbeidsmarkt. Probeer maar eens zo een sollicitant te weigeren: een racismeklacht ligt om de hoek te wachten.
“Onderwijs is meer dan enkel het aanleren van vaardigheden voor de arbeidsmarkt”, gaat Carelsz verder. “Het is ook belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling.”
Eind vorige week ontstond grote consternatie binnen de European Students Union (ESU) en de Organising Bureau of European School Students Unions (OBESSU) toen Euractiv een gelekt voorstel voor de nieuw te vormen Europese Commissie publiceerde. De twee internationale studentenorganisaties lieten in een verklaring weten dat “de EU onderwijs niet serieus neemt als dit voorstel wordt geaccepteerd”. “We zijn bang dat onderwijs op deze manier een bijproduct wordt in dienst van de zogenoemde vaardigheden, terwijl het ingezet zou moeten worden voor het creëren van een beter Europa. Onderwijs is een recht en wij verzoeken de Europese Commissie dan ook met klem om de portefeuille te hernoemen naar Onderwijs of Leren.”
Op zich zal er op korte termijn niet veel veranderen vermits de lidstaten zelf bevoegd zijn om hun eigen ‘onderwijs’ te regelen. Niet dat we daar zo opgetogen over zijn. U weet wel: de onderwijshervorming met een brede eerste graad en lessen in het Engels. Maar bovendien drukt het EUSSR-keurslijf langs alle kanten. Waar het kan, zullen we elke dag opnieuw een beetje beslissingsmacht moeten inleveren. Als een sluipend gif vermengt de EUSSR zich in al onze kanalen. Tot er van onze eigenheid, van onze cultuur en taal, niets meer overblijft. De maakbare, plooibare, ja-knikkende EU-burger als hoogste doel.
FT
Het gaat hier gewoon in de EUSSR om de toepassing van de Cloward-Piven strategie, waarbij via een sociaal profitariaat en massale immigratie een stemmenreservoir wordt in het leven geroepen en gehouden, op kosten van een actieve werkende minderheid. Dit moet uiteindelijk leiden tot de instorting van de “welvaart staat” waaruit dan een nieuwe systeem moet ontstaan gebaseerd op herverdeling van de inkomens ten einde de armoede uit te bannen.(sic) Of duidelijker gezegd = een nieuwe USSR…met een nieuwe Lenin!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloward%E2%80%93Piven_strategy
http://www.sodahead.com/united-states/have-you-ever-heard-of-the-cloward-piven-strategy-of-orchestrated-crisis/question-453715/?link=ibaf&q=&esrc=s
De EUSSR is hier volop bezig met de uitvoering van de Nieuwe Wereld Orde binnen het onderwijs. Zie enkele bruggetjes. Dit veronderstelt wel een onderwijs op twee niveaus = één voor de elites en één voor de massa’s.
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/master_file/objectbasededucation.htm
http://www.globalresearch.ca/new-world-order-education-useful-engines-in-the-one-world-schoolhouse/5308822
http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Intelligent_Students_NWO.htm
PS : ter attentie van de redactie =de eerste reactie hoort thuis bij “men zegge het voort” van Freddy, kunt U deze daar alsnog plaatsen. Sorry!!
Ook aan deze kant excuses. Al geplaatst. Gewoon chronolisch.
Vaardig zijn , dat hebt ge , of dat hebt je niet , dat kun je niet aanleren , het is een gift van de natuur . Onderwijs is iets anders dat zijn zaken aanleren die ge nog niet wist , met het doel later de kost te verdienen. Vaardigheid in de politiek bv , is de kunst om zoveel mogelijk uw zakken te vullen ten koste van den onnozele brave mensch . Dat kan ook niet aangeleerd worden , zo ben je , of ben je niet .