Hier spreekt men geen Nederlands

Permalink voor ingesloten afbeelding1 op 6 leerlingen spreek thuis geen Nederlands
Het aantal anderstalige leerlingen is in vijf jaar tijd met meer dan een derde gestegen. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Barbara Bonte opvroeg bij onderwijsminister Crevits (CD&V).

Het aandeel anderstaligen in het basisonderwijs ligt het hoogste in Vlaams-Brabant (23 %), gevolgd door de provincie Antwerpen (20%), Oost-Vlaanderen (14%), Limburg (14%) en West-Vlaanderen (8,9%). In Brussel is de situatie ronduit schijnend met 70% anderstaligen in het secundair onderwijs en 61% in het secundair.

Dat een meerderheid van de leerlingen in het Brussels Nederlandstalig onderwijs thuis een andere taal spreekt, is allesbehalve een gezonde situatie. Het Vlaams Belang pleit er daarom voor om in Brussel een absolute voorrangsregeling in te stellen voor Nederlandstalige kinderen. Die vallen nu vaak uit de boot omdat broers en zussen van anderstaligen voorrang krijgen.

Centrumsteden
Een andere vaststelling is dat het basisonderwijs in bepaalde centrumsteden inmiddels al een vierde tot bijna de helft anderstaligen telt. In Antwerpen is 43% van de leerlingen in het basisonderwijs niet-Nederlandstalig, in Gent 30% en in Mechelen 28%. De toename van het aandeel anderstaligen was echter het sterkst in Turnhout (+95,6%), Roeselare (+93%) en Brugge (+69,7%).

In het secundair onderwijs liggen de cijfers voorlopig nog wat lager: 31,1% anderstalige leerlingen in Antwerpen, 18% in Gent, 16,7% in Mechelen, 16,5% in Genk en 13% in Oostende. In het secundair onderwijs groeide het aandeel anderstalige leerlingen de voorbije 5 jaar het snelste in Roeselare (+111,7%), Aalst (+68,6%), Turnhout (+62,2%), Kortrijk (+56,8%) en Oostende (+55%).

Onderwijskwaliteit
Uiteraard is het niet zo dat alle anderstalige leerlingen niet of gebrekkig Nederlands spreken. Voor een deel is dat echter wel het geval. Voor Barbara Bonte is het duidelijk wat er moet gebeuren: “Het toelaten van anderstalige leerlingen die geen of gebrekkig Nederlands praten in een klas is problematisch voor de onderwijskwaliteit. Leerlingen die onvoldoende Nederlands spreken horen thuis in een taalbadklas, ook wanneer ze ‘tijdens de rit’ instromen”. “Daarenboven is het belangrijk dat kinderen op school steeds Nederlands spreken. Hoe frequenter een kind Nederlands spreekt, des te sneller zal het de taal onder de knie hebben.”

Lees hier het artikel in Het Laatste Nieuws.

FVE

Eén gedachte over “Hier spreekt men geen Nederlands

  1. Het gaat hier om één der perverse gevolgen van de immigratie als massa- vernietigingswapen. De afbraak van het onderwijs is er dus één van. Zoals men zegt :”Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst”. Door de jeugd via de afbraak van het onderwijs, te vernietigen, vernietigt men dan ook de toekomst.
    Dit alles onder het motto :”hoe dommer en stommer, hoe beter…”.
    Maak er bovendien luiaards van, en het succes is gegarandeerd.
    Dit gebeurt “en passant” via de media waar een samenraapsel van “brood en spelen” wordt opgediend. Een jeugd die daarbij ook wordt geïndoctrineerd met het feit dat er alleen maar rechten zijn, en zeker geen plichten, en dat er zoiets als een “democratisch en grondwettelijk recht op parasitisme” bestaat, op kosten en ten kosten van de werkenden.
    Om deze “jeugd” dan helemaal klaar te stomen voor de rol in deze NWO, worden de “geesten” dan verruimd met behulp van “drugs” en “drank”.(zie in dit verband het coma zuipen!!!).
    De waanzin kent dan ook geen grenzen.
    De bedoeling is dan ook een rotzooi jeugd te kweken die dom, lui en laf is, en dan ook geen gevaar vormt voor de verborgen agenda’s van de NWO.
    Het dan opgroeien in een multiculturele sfeer(sic) heeft dan bovendien als gevolg dat geïmporteerde decadente gebruiken overgenomen worden door de autochtonen, cfr het principe :”Als men bij een hond slaapt, krijgt men zijn vlooien”.
    Het voornoemde is dan ook één der vele doelstellingen die schuil gaan achter de “multikul”, het wapen van de NWO. ” Mei 68 ” was hier dan ook het begin van het einde!! Er is hier dan ook geen sprake van “toeval”.
    Theodore Dalrymple heeft die fenomeen beschreven in verschillende van zijn boeken.
    De enige oplossing ten gronde om een einde te maken aan deze afbraak van het onderwijs via de vreemdelingeninvasies, is dan ook radicaal komaf te maken met deze “multiculturele mesthoop”.
    Fundamenteel gaat het hier dan ook om een samenzwering tegen onze westerse beschaving. De keuze is dan ook eenvoudig :”Overleven of de ondergang”.
    Er is geen tussenoplossing. Een kanker wordt ook weggesneden, en er bestaan geen gezonde kankers.
    Ter info een bruggetje over de vernietiging van het onderwijs in de USA :
    http://www.hermes-press.com/education_index.htm

Reacties zijn gesloten.