Gespietste hoofden, brandende lichamen, rassenvermenging, seksuele uitspattingen, geweld, waanzin: Hieronymus Bosch, de grootse Nederlandse schilder die de wreedheden en terreur van het verleden, het heden en de toekomst vatte in schilderijen, stierf 500 jaar geleden. De Tuin der Lusten: even actueel als toen.
http://www.jheronimusbosch-artcenter.nl/
De sleutelfiguur Edmond Picard, zeer gewaardeerd, schreef zijn opvattingen over recht en samenleving. In zijn Le Droit pur, schrijft hij dat : un bloc ethnique creé et pousse son Droit de la même manière qu’il grandit. L’ âme immuable des races tisse elle-même son propre Destin. Il n’ y a pas de Droit mondial, il n’y a que des Droits racciques.
Les Peuples et les Races pénètrent les uns chez les autres, sous la forme pacifique ou sous la forme guerrière. Dans les deux cas, visiblement ou sournoisement, l’ envahisseur, indirectement avec une efficacité plus ou moins intense, impose à l’ envahi ses moeurs, son art, sa religion, son Droit. Son influence s’ exerce ‘fatalement’.
Kortom: zijn vergelijkende studies hebben hem tot de overtuiging gebracht dat de grondbeginselen van het recht steeds ontsproten en verbonden waren met de natuur van de rassen.
Het toelaten van vreemden in rechtbanken en besturen leidt onvermijdelijk tot een fataal verbuigen en vervalsen van onze rechtsnormen, zeden, gewoonten, zelfs kunst.
In de handen van een rechter (politieker) die van Afrikaanse, Aziatische, Slavische, Joodse, Turkse of Arabische oorsprong is, zullen de typische eigenschappen en rechten van een volk ontaarden, omdat ze handelen en oordelen naar eigen normen zodat heilvolle instituten tot een vloek worden.
Zeg dat niet een Vlaams-nationaliste dit gezegd en geschreven heeft, maar de Belg Edmond Picard.