Schaatsen, oldtimers, trekkers en motoren, paard- en ponyrijden, polsstokspringen, speeltuin- en sportverenigingen zijn hooggewaarde bijdragen tot de EUropese landbouw!
Uiterst nuttige geldbesteding, maar een referendum over immigratie is verkwisting!
En wat dacht u van een agromilieubetaling aan GDF Suez en een overschrijving ter stimulering van de ‘diversificatie’ van de ‘leefkwaliteit’?
FT
Hoeveel kreeg de club van “Golfbrekers en Studio Rony” voor zijn richtlijnen en bijdragen aan de Europese cultuur en zijn heersers
Euh… bedoel je officieel of onder de tafel?
Met deze ontkennen wij ten stelligste de vorige villa in Toscane van een niet nader genoemde EU politieker met geventileerde tanden, gekocht te hebben met ontvangen Landbouwsubsidies.
Geventileerde tanden ! Dat getuigt van weinig respect voor “Hij die geen naam heeft” Iedereen weet natuurlijk wie er wordt bedoeld . Iemand die zijn hele leven gaf ten dienste en voor de welvaart van de maatschappij verdient “respect!” Ik zal de eerste zijn om het rouwregister te tekenen en een kaars te branden bij overlijden van deze groots Europese en groots Belgische politicien
Arm Griekenland ?
Ter overdenking, nou ja , snel vergeten is zinvoller …
De Griekse reders hebben de grootste handelsvloot ter wereld in
handen: samen ruim 4100 schepen, goed voor 16 procent van de
wereldhandelsvloot. Dat is meer dan de Japanners of de Chinezen.
De Griekse rederijen verdienen meer dan de hele toeristische sector.
In 2010 – 2011 is (nog) niet bekend – zagen de grote reders hun
inkomsten stijgen tot 15,4 miljard euro. ( Het toerisme genereerde –
toen nog – 9 miljard euro inkomsten )
Toch vloeit van die rederij-miljarden haast geen cent naar de staat.
De reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale
maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling.
De fiscus kijkt hun rekeningen niet in. Elke Griekse miljonairsfamilie
met aandelen in een rederij of in een maritiem consortium – samen zo’n
duizend families – is op die manier vrijgesteld.
Een goed geolied fiscaal paradijs. De reders bewaren hun geld in
Zwitserland of in Cyprus, in Liechtenstein of in Londen.
De allerrijkste is Spiros Latsis, de zoon van de oude scheepsmagnaat
John Latsis.
De familie Latsis is ook actief in de scheepsbouw en de bankwereld.
Zoon Spiros is bovendien de grootste aandeelhouder van Hellenic
Petroleum.
Op de lijst van de multimiljardairs in de wereld staat hij op nummer 68.
Hij studeerde aan de London School of Economics, samen met ene José
Manuel Barroso.
In juni 2004 wordt Barroso voorzitter van de Europese Commissie.
Twee maanden later, in augustus, is hij uitgenodigd voor een weekje
vakantie op een pronkerig plezierjacht van de familie Latsis. Latsis
heeft net PrivatSea opgestart, een exclusieve jachtclub die haar leden
“een buitengewone ervaring aan boord van ’s werelds spectaculairste
jachten” belooft. Inclusief de Alexandria, die met haar lengte van 400
voet het op drie na grootste jacht ter wereld is.
Daar waar Aegaeus zich in zee stortte, trekken Barroso en Spiros
Latsis samen de zwembroek aan op het dek van misschien wel het meest
luxueuze jacht op aarde.
Een maand later keurt de Europese Commissie 10,3 miljoen euro subsidie
van de Griekse staat aan de scheepswerven van de familie Latsis
goed.Toeval?
Of “ons kent ons, wie doet ons wat”
Die Grieken kennen de wereld wel, het zijn geboren commerçanten en foefelaars. Nu nog de duitsers die 279 miljard schadevergoeding aftroggelen en ze kunnen er weer een paar jaar tegen.