EDEKA – supermarkt wil haar klanten heropvoeden

De leiding van de Duitse supermarkt keten EDEKA – dat zichzelf een eerder elitair imago toedicht en wat vooral aan de overgeprijsde, dure waren merkbaar is – wou de klanten duidelijk maken dat stemmen voor de AfD niet toelaatbaar is.

Met de campagne „Warum bei uns blau nicht zur Wahl steht” heeft het geen punten gescoord en wellicht klanten ontraden nog bij EDEKA te winkelen. Kort voor de verkiezingen in Thüringen en Sachsen wou de supermarktketen “slechts” een politiek teken geven. “Blau”, blauw dus, staat daar voor de AfD en niet zoals bij ons voor de liberale FDP.

Is het geld van een AfD-kiezer dan ook niet welkom? Moeten zij eventueel een soort AfD-logo op de mantel naaien zodat ze aan de ingang geweigerd kunnen worden?

Ook de franchise-uitbaters van de EDEKA-supermarkten zijn er niet blij mee.

Tja. Een niet bepaald verstandige zet van EDEKA. Er bestaan immers mensen met een olifantengeheugen, zoals ook blijkt uit onderstaand filmpje, waarin gesteld wordt dat EDEKA ook in het verleden haar verkoopkarretje aan de locomotief van de toenmalige regering vasthaakte. Zoals in de dertiger jaren… om joodse concurrentie uit te schakelen!!! Het toenmalige EDEKA-bestuur gaf toen de raad aan te sluiten bij de NAZI-strijdallianties…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een + vier =

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.