De vraag is of de zgn. Big Tech zich niet in eigen voet geschoten heeft door stelselmatig alles wat niet in hun linkse kraam past – al dan niet tijdelijk – te blokkeren, te censureren of gewoon helemaal tot het einde der tijden buiten te gooien.
Moeilijke tijden vragen om inventieve oplossingen. En die komen er. Dat miljardenverdienende bedrijven het lef hebben de massa hun wil op te leggen m.b.t. woordkeuze, themabehandeling, ideologische en/of politieke mening vraagt om een reactie. De digitale terechtstelling van Trump was de druppel van een tendens die van kwaad naar erger ging.
Onze redactie heeft de bewuste keuze gemaakt dat Golfbrekers niet verschijnt op facebook. Het is nu al verd. oppassen bij bepaalde thema’s, landen, bevolkingsminderheden, religies, terminologie, politieke toestanden om te vermijden in de poco vergeetput te belanden. Dus hebben we nooit de verbinding naar facebook geactiveerd, wat meteen een pak minder potentiële lezers tot gevolg heeft.
Ik denk ook dat de grote mediabedrijven te ver zijn gegaan en omdat mensen nu eenmaal slim zijn zoeken ze andere kanalen om hun ei kwijt te geraken. Als de inkomsten dalen (want winst is het enige doel) dan zullen ze zich wel bedenken en eieren voor hun geld kiezen nl inbinden. Soms is men zodanig bezig met geldgewin dat men de addertjes onder het gras niet meer ziet en zichzelf in de voet schiet.
Loontje komt om zijn boontje.
https://youtu.be/pOdrPruSnrw
Dank. zeer leerrijk!