Regering wil verkeersdoden halveren??? Wat doen ze met de bovenste helft en wat met de onderste? WAAROM niet eenzelfde wetgeving en verkeerstekens en verkeersregels in heel Europa “hetzelfde”? Hebben dan soms enkele klaplopers geen werk meer? Het land is vol gezaaid met verkeersborden die zich op veel plaatsen gewoon tegenspreken maar de burger moet er zich aan houden, voorbeeld: aan een weg die van rechts aansluit op de hoofdweg staat vlak voor de weg het verkeersbord 70 en vlak achter de weg 50 w.w.z. op 5 meter moet je van 70 naar 50!!! Wie kan dat?
Verbied moto’s: direct de helft minder doden. Dit land is veel te druk voor moto’s, je ziet ze moeilijk afkomen, vooral in het donker, met slechts één licht, in die zee van autolichten. En overdag denken ze dat iedereen hen ziet afkomen en minderen ze nooit snelheid. Ik denk dat er dit jaar nog niet één week voorbij is gegaan zonder moto-dode. En haal de chauffeurs uit de vrachtwagens en laat ze automatisch rijden: ook weer vele doden minder.
Ach vrolijk Fransje wat ben je toch een heerlijke zeiker.
Goede argumentatie G. Het nivo komt weer boven.
Vandaag pas is de wekelijkse moto-dode gevallen: Essen, 21j, auto had hem niet zien afkomen…
Auto’s zien nooit iets af- of aankomen… 🙂
En in vertaald Frans, wat dan waarschijnlijk ‘Vlaams’ genoemd wordt, is ‘n motor(fiets) inderdaad ‘n moto… (Une moto, n’est-ce pas?)
Lijkt me logisch ,noch een kameel -ezel kunnen dergelijke snelheden hanteren. NVa ,de partij van vernieuwing he.
Och laat de Frans maar lullen . Het enigste dat verkeersdoden kan verminderen is een mentaliteitsverandering . Ik woon toch al een tiental jaartjes in Thailand en heb nog nooit een verkeersagressie meegemaakt of gezien ! Integendeel ik was ooit getuige van een lichte aanrijding , beide voerders stapten uit hun voertuig en “begroeten !” elkaar , inplaats van agressief te worden . Wat je hier amper ziet zijn verkeersborden , zelfs niet voor het aanduiden van een verkeersdrempel of signalisatie voor kleine inzakkingen in het tweederangs wegdek , die liggen er daar soms weken alvorens ze worden gedicht . Dat is zeker niet toe te juichen maar het maakt de weggebruiker ten alle tijden voorzichtig , zeker met een bromfiets .Thaise bestuurders zijn voor 90 procent “Heer in het verkeer” . Het verkeer is hier niet overbevolkt , iedereen kan nog rustig rijden , zonder tieren en vloeken in fille Het is zelfs op de hoofdbaan mogelijk een cruise control te gebruiken . Ongelukken zullen er altijd gebeuren , in de hemel op de aarde en op alle plaatsen . Wat de Frans met zijn motorfietsen betreft , die rijden hier in aantal bijna zoveel als auto,s , met in verhouding veel minder ongevallen wegens een betere mentaliteit.
Enkel halveren ! waarom niet helemaal ?
Regering wil verkeersdoden halveren???
Wat doen ze met de bovenste helft en wat met de onderste?
WAAROM niet eenzelfde wetgeving en verkeerstekens en verkeersregels in heel Europa “hetzelfde”? Hebben dan soms enkele klaplopers geen werk meer?
Het land is vol gezaaid met verkeersborden die zich op veel plaatsen gewoon tegenspreken maar de burger moet er zich aan houden, voorbeeld: aan een weg die van rechts aansluit op de hoofdweg staat vlak voor de weg het verkeersbord 70 en vlak achter de weg 50 w.w.z. op 5 meter moet je van 70 naar 50!!! Wie kan dat?
Verbied moto’s: direct de helft minder doden. Dit land is veel te druk voor moto’s, je ziet ze moeilijk afkomen, vooral in het donker, met slechts één licht, in die zee van autolichten. En overdag denken ze dat iedereen hen ziet afkomen en minderen ze nooit snelheid. Ik denk dat er dit jaar nog niet één week voorbij is gegaan zonder moto-dode.
En haal de chauffeurs uit de vrachtwagens en laat ze automatisch rijden: ook weer vele doden minder.
Ach vrolijk Fransje wat ben je toch een heerlijke zeiker.
Goede argumentatie G. Het nivo komt weer boven.
Vandaag pas is de wekelijkse moto-dode gevallen: Essen, 21j, auto had hem niet zien afkomen…
Auto’s zien nooit iets af- of aankomen… 🙂
En in vertaald Frans,
wat dan waarschijnlijk ‘Vlaams’ genoemd wordt, is ‘n motor(fiets) inderdaad ‘n moto… (Une moto, n’est-ce pas?)
Lijkt me logisch ,noch een kameel -ezel kunnen dergelijke snelheden hanteren.
NVa ,de partij van vernieuwing he.
Och laat de Frans maar lullen . Het enigste dat verkeersdoden kan verminderen is een mentaliteitsverandering . Ik woon toch al een tiental jaartjes in Thailand en heb nog nooit een verkeersagressie meegemaakt of gezien ! Integendeel ik was ooit getuige van een lichte aanrijding , beide voerders stapten uit hun voertuig en “begroeten !” elkaar , inplaats van agressief te worden . Wat je hier amper ziet zijn verkeersborden , zelfs niet voor het aanduiden van een verkeersdrempel of signalisatie voor kleine inzakkingen in het tweederangs wegdek , die liggen er daar soms weken alvorens ze worden gedicht . Dat is zeker niet toe te juichen maar het maakt de weggebruiker ten alle tijden voorzichtig , zeker met een bromfiets .Thaise bestuurders zijn voor 90 procent “Heer in het verkeer” . Het verkeer is hier niet overbevolkt , iedereen kan nog rustig rijden , zonder tieren en vloeken in fille Het is zelfs op de hoofdbaan mogelijk een cruise control te gebruiken . Ongelukken zullen er altijd gebeuren , in de hemel op de aarde en op alle plaatsen . Wat de Frans met zijn motorfietsen betreft , die rijden hier in aantal bijna zoveel als auto,s , met in verhouding veel minder ongevallen wegens een betere mentaliteit.