Patrick Janssen zit de commissie Onderwijs en Rechtszaken voor.
Een duivels kleurtje bij ‘Onderwijs’
14 gedachten over “Antwerpen kleurt”
Hahaha, een neger in zo’n middeleeuws patriciersdecor, het heeft iets surrealistisch… En dan heet ie nog Patrick Janssens! Het is ervoor gedaan, dat kan niet anders.. Allez, zo lang het geen moslim is…
Janssen, zonder de s.
Bent u zo zeker dat het geen moslim is? mo slim is hij zeker
Indien het voor de geachte redactie eender is… dan is een foto van Nadine Janssen véél beter. 🙂 (even “googelen” aub) —> om de voetbalgekte te onderbreken, voilà ééntje dat voor “handbal” adverteerd. (^_-)
Gisteren stond in GvA een reportage. Op de voorpagina noemden ze het ‘Het gezicht van Antwerpen’ met verwijzing naar de middenpagina. Daar hadden ze hun fout ingezien en noemden ze het ‘De smoel van Antwerpen’.
Dan kennen ze geen Antwaarps, want dan zouden ze het over een bakkes hebben.
En Dinant kleurt bloederig. In het stadhuis van Dinant hangt een schilderij waarop Bart De Wever, koning Albert II vermoordt. De schilder werd ereburger van Dinant.
Een foto van die moord zou veel aantrekkelijker zijn dan een schilderij .
Hoe kan dat nu een “Antwerpenaar” zijn . Met alle respect voor zijn rasgenoten . Antwerpen is Afrika niet . Om hem te “ontmaskeren” volstaat het , een tijdje om een tam-tam te roffelen dan haalt zijn roots de bovenhand en begint hij in het wilde weg te dansen op het jungle ritme !
Over bepaalde groepen in ‘gekleurd Antwerpen’ worden wij voldoende ingelicht. Wat wij over de ‘faciliteiten’ aan onze joodse medeburgers weten komt veel minder aan bod. Misschien kunnen de VB afgevaardigden in de Antwerpse Gemeenteraad ook dit eens natrekken. Ik ken enkele ‘faciliteiten’ maar niet alle. – de rode telefoonlijn tussen de stadsdienst en de joodse gemeenschap. Die lijn is zeven dagen op zeven open en 24 uur op 24 uur. Een jood moet binnen de 24 uur begraven worden en valt zijn dood op een zondag,zaterdag of feestdag kunnen die 24 uur niet gehaald worden. Vandaar die rode lijn om de formaliteiten in orde te brengen. – een orthodox huwelijk moet in open lucht voltrokken worden. De straat van de bruid/bruidegom wordt afgesloten, zodat het huwelijk rustig kan plaats vinden. Woon je ook in die straat en wil je, je auto je garage inrijden. Je kan er niet bij. Even geduld tot de plechtigheid voorbij is. – joden hebben een hoop feestdagen. Valt die feestdag op de dag van de vuilnis ophaling? Geen probleem, de dag nadien komt een aparte vuilnis ophaling.
Zijn dit feiten of geruchten? Wij hebben nog nooit gehoord dat de Pelikaanstraat afgesloten werd voor een huwelijk.
Feiten! Ik heb ze uit het toenmalige blog van Rosenbergs ‘goed koosjer’. Hij somde er nog een deel van op, zoals bv. het feit dat toen de stadsvijver leeg stond er speciale waterbekkens werden geplaatst, de dag dat de joden hun zonden in het water moeten gooien. Vermits dat gewoonlijk in het stadspark gebeurde ging dit, door dat gebrek aan water, niet. Vandaar de waterbekkens. Voor de straten die te moeilijk liggen, zoals o.a. de Pelikaanstraat, is er nog altijd de Harmonie. Loop daar in de zomer maar eens voorbij om 20 uur. Rosenberg somde die faciliteiten op om te weerleggen dat de Stad de joodse gemeenschap zou benadelen.
Nog een klein detail, waarmee de Stadsfaciliteiten niets te zien hebben. Zoals ik in een vorige reactie reeds schreef stond de joodse advocaat Rosenberg positef tegenover het Vlaams Blok. In ‘goed koosjer’ verschenen ook lezersbrieven. Ik herinner mij een brief van een Hollandse, joodse dame die Rosenberg voorstelde om VB militanten in de joodse wijk te laten patrouilleren om de veiligheid te vrijwaren. In die tijd dacht FDW nog een hoop stemmen te kunnen halen binnen de joodse gemeenschap.
Anna, er bestaan godsdienstige richtlijnen die een symbolische betekenis gekregen hebben doordat niemand nog in staat is te voldoen aan bevelen (!?) van hogerhand die opgesteld werden in tijden waar het vanzelfsprekend was over de mogelijkheid van de open ruimte te kunnen beschikken. Dat is al lang niet meer het geval, ook niet in Israël. Het volstaat onder de choepa te trouwen en dat kan perfect in de synagoge. Evenmin bouwen de Joden in Antwerpen een loofhutje als als het Loofhuttenfeest is. Een plantenbak met wat zomerbloeiers is in de Pelikaanstraat (niet uitsluitend daar) al exotisch! Wat betreft hun traditie van op Joods nieuwjaar hun zonden weg te gooien (te vergelijken met de biecht en de absolutie in de R.K. kerk) is dit toch ook geen halszaak. Ze zouden dit ook in de Schelde kunnen doen, maar hun ouderen geraken er niet meer… Als men slecht te been is, kan men niet met het openbaar vervoer en parkeren is aan de Schelde quasi onmogelijk. Tenzij ‘s morgens vroeg. Als men de toegevingen aan de moslims bekijkt, dan zijn wij van mening dat de tradities van de Joden niet zwaar wegen op de samenleving. Ze hebben hun eigen scholen, veroorzaken geen overlast, plaatsen geen bommen, overvallen geen oudjes, laten iedereen met rust en hebben geen kritiek op onze cultuur en gewoontes. In een Joodse wijk is het gevaarlijk… omdat ze het mikpunt zijn van de moslims!
Hahaha, een neger in zo’n middeleeuws patriciersdecor, het heeft iets surrealistisch…
En dan heet ie nog Patrick Janssens! Het is ervoor gedaan, dat kan niet anders..
Allez, zo lang het geen moslim is…
Janssen, zonder de s.
Bent u zo zeker dat het geen moslim is? mo slim is hij zeker
Indien het voor de geachte redactie eender is… dan is een foto van Nadine Janssen véél beter. 🙂
(even “googelen” aub) —> om de voetbalgekte te onderbreken, voilà ééntje dat voor “handbal” adverteerd. (^_-)
Gisteren stond in GvA een reportage.
Op de voorpagina noemden ze het ‘Het gezicht van Antwerpen’ met verwijzing naar de middenpagina. Daar hadden ze hun fout ingezien en noemden ze het ‘De smoel van Antwerpen’.
Dan kennen ze geen Antwaarps, want dan zouden ze het over een bakkes hebben.
En Dinant kleurt bloederig. In het stadhuis van Dinant hangt een schilderij waarop Bart De Wever, koning Albert II vermoordt. De schilder werd ereburger van Dinant.
Een foto van die moord zou veel aantrekkelijker zijn dan een schilderij .
Hoe kan dat nu een “Antwerpenaar” zijn . Met alle respect voor zijn rasgenoten . Antwerpen is Afrika niet . Om hem te “ontmaskeren” volstaat het , een tijdje om een tam-tam te roffelen dan haalt zijn roots de bovenhand en begint hij in het wilde weg te dansen op het jungle ritme !
Over bepaalde groepen in ‘gekleurd Antwerpen’ worden wij voldoende ingelicht. Wat wij over de ‘faciliteiten’ aan onze joodse medeburgers weten komt veel minder aan bod. Misschien kunnen de VB afgevaardigden in de Antwerpse Gemeenteraad ook dit eens natrekken.
Ik ken enkele ‘faciliteiten’ maar niet alle.
– de rode telefoonlijn tussen de stadsdienst en de joodse gemeenschap.
Die lijn is zeven dagen op zeven open en 24 uur op 24 uur. Een jood moet binnen de 24 uur begraven worden en valt zijn dood op een zondag,zaterdag of feestdag kunnen die 24 uur niet gehaald worden. Vandaar die rode lijn om de formaliteiten in orde te brengen.
– een orthodox huwelijk moet in open lucht voltrokken worden. De straat van de bruid/bruidegom wordt afgesloten, zodat het huwelijk rustig kan plaats vinden. Woon je ook in die straat en wil je, je auto je garage inrijden. Je kan er niet bij. Even geduld tot de plechtigheid voorbij is.
– joden hebben een hoop feestdagen. Valt die feestdag op de dag van de vuilnis ophaling? Geen probleem, de dag nadien komt een aparte vuilnis ophaling.
Zijn dit feiten of geruchten? Wij hebben nog nooit gehoord dat de Pelikaanstraat afgesloten werd voor een huwelijk.
Feiten! Ik heb ze uit het toenmalige blog van Rosenbergs ‘goed koosjer’. Hij somde er nog een deel van op, zoals bv. het feit dat toen de stadsvijver leeg stond er speciale waterbekkens werden geplaatst, de dag dat de joden hun zonden in het water moeten gooien. Vermits dat gewoonlijk in het stadspark gebeurde ging dit, door dat gebrek aan water, niet. Vandaar de waterbekkens.
Voor de straten die te moeilijk liggen, zoals o.a. de Pelikaanstraat, is er nog altijd de Harmonie. Loop daar in de zomer maar eens voorbij om 20 uur.
Rosenberg somde die faciliteiten op om te weerleggen dat de Stad de joodse gemeenschap zou benadelen.
Nog een klein detail, waarmee de Stadsfaciliteiten niets te zien hebben.
Zoals ik in een vorige reactie reeds schreef stond de joodse advocaat Rosenberg positef tegenover het Vlaams Blok. In ‘goed koosjer’ verschenen ook lezersbrieven. Ik herinner mij een brief van een Hollandse, joodse dame die Rosenberg voorstelde om VB militanten in de joodse wijk te laten patrouilleren om de veiligheid te vrijwaren.
In die tijd dacht FDW nog een hoop stemmen te kunnen halen binnen de joodse gemeenschap.
Anna, er bestaan godsdienstige richtlijnen die een symbolische betekenis gekregen hebben doordat niemand nog in staat is te voldoen aan bevelen (!?) van hogerhand die opgesteld werden in tijden waar het vanzelfsprekend was over de mogelijkheid van de open ruimte te kunnen beschikken. Dat is al lang niet meer het geval, ook niet in Israël. Het volstaat onder de choepa te trouwen en dat kan perfect in de synagoge. Evenmin bouwen de Joden in Antwerpen een loofhutje als als het Loofhuttenfeest is. Een plantenbak met wat zomerbloeiers is in de Pelikaanstraat (niet uitsluitend daar) al exotisch!
Wat betreft hun traditie van op Joods nieuwjaar hun zonden weg te gooien (te vergelijken met de biecht en de absolutie in de R.K. kerk) is dit toch ook geen halszaak. Ze zouden dit ook in de Schelde kunnen doen, maar hun ouderen geraken er niet meer… Als men slecht te been is, kan men niet met het openbaar vervoer en parkeren is aan de Schelde quasi onmogelijk. Tenzij ‘s morgens vroeg.
Als men de toegevingen aan de moslims bekijkt, dan zijn wij van mening dat de tradities van de Joden niet zwaar wegen op de samenleving. Ze hebben hun eigen scholen, veroorzaken geen overlast, plaatsen geen bommen, overvallen geen oudjes, laten iedereen met rust en hebben geen kritiek op onze cultuur en gewoontes. In een Joodse wijk is het gevaarlijk… omdat ze het mikpunt zijn van de moslims!