‘Zonder gevechtsvliegtuigen word ik zijn we irrelevant’
Pieter De Crem, minister van lands- en portefeuilleverdedigiing in het land b, spijkerend aan zijn gedroomde NAVO-carrière.
3 gedachten over “Zogezegd”
Toen ik mijn legerdienst deed in 1975/76 in Duitsland zag ik veel “rollend” materieel stil staan. Dit door gebrek aan monteurs, stukken, of administratie die mank liep. Dit was niet enkel zo in de kazerne waar ik “lag”, maar overal in de kazernes. Het onderhoud dat dit stilstaand materieel kreeg was *mazoutheren door miliciens. Nu het leger is afgeslankt en er nog maar een goede 330000 beroepsvrijwilligers zijn vraag ik mij af wat De Crem met 40 nagelnieuwe, peperdure vliegtuigen gaat doen? Waarschijnlijk bij den hoop zetten van “rollend” materieel dat al jaren stil staat om redenen die ik hierboven aanhaalde. Als je nog geen vrachtwagen kan herstellen, hoe zal het dan aflopen met de onderhoud en herstellingen van deze vliegertjes??? Of gaan de beroepsvrijwilligers deze nu mazoutheren??? * Het insmeren van de carrosserie met mazout (buiten handschoenen geen andere bescherming) en achteraf opwrijven met een doek. Dit om roest te voorkomen.
Maar doeken en mazout dat kost geld en in het leger moet men spaarzaam zijn zeker als er een tjeef aan het bewind is. Dat gezeik over zijn carrière dat is allemaal laster, we weten allemaal dat een tjeef werkt voor de maatschappij en niet voor hemzelf
Roger, Dat is voor mij een totaal nieuw gegeven, ik zal dus mijn mening over Cremmeke moeten bijstellen.
Toen ik mijn legerdienst deed in 1975/76 in Duitsland zag ik veel “rollend” materieel stil staan. Dit door gebrek aan monteurs, stukken, of administratie die mank liep. Dit was niet enkel zo in de kazerne waar ik “lag”, maar overal in de kazernes. Het onderhoud dat dit stilstaand materieel kreeg was *mazoutheren door miliciens. Nu het leger is afgeslankt en er nog maar een goede 330000 beroepsvrijwilligers zijn vraag ik mij af wat De Crem met 40 nagelnieuwe, peperdure vliegtuigen gaat doen? Waarschijnlijk bij den hoop zetten van “rollend” materieel dat al jaren stil staat om redenen die ik hierboven aanhaalde. Als je nog geen vrachtwagen kan herstellen, hoe zal het dan aflopen met de onderhoud en herstellingen van deze vliegertjes??? Of gaan de beroepsvrijwilligers deze nu mazoutheren???
* Het insmeren van de carrosserie met mazout (buiten handschoenen geen andere bescherming) en achteraf opwrijven met een doek. Dit om roest te voorkomen.
Maar doeken en mazout dat kost geld en in het leger moet men spaarzaam zijn zeker als er een tjeef aan het bewind is. Dat gezeik over zijn carrière dat is allemaal laster, we weten allemaal dat een tjeef werkt voor de maatschappij en niet voor hemzelf
Roger,
Dat is voor mij een totaal nieuw gegeven, ik zal dus mijn mening over Cremmeke moeten bijstellen.