De toekomst met de nieuwe elektronische identiteiskaart

Telefoniste : “Pizza Hut, goede morgen.” 
Klant: “Goede morgen, ik wil bij u bestellen.”
Telefoniste : “Mag ik uw Rijksregisternummer, meneer?”
Klant: “Mijn Rijksregisternummer is 222 0033653 52”
Telefoniste : “Dank u meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haachtsestraat 256 en uw telefoonnummer 02-258 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 02-258 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt u ons?
Klant : “Euh… ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?”
Telefoniste :”Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.”
Klant : (zucht diep) “Goed dan! Mag ik dan twee pizza’s met vlees…”
Telefoniste : “Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.”
Klant : “Hoezo?”
Telefoniste : “U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt een te hoog cholesterolgehalte in uw bloed; uw ziekteverzekering weigert in geval
van problemen de gevolgen van een zo schadelijk eetgedrag te vergoeden.”
Klant : “Oei! Wat suggereert u anders?”
Telefoniste :”Waarom zou u onze pizza met yoghurt en soja niet uitproberen. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.”
Klant : ” Waarom denkt u dat ik die pizza zal lusten?”
Telefoniste :”U hebt onlangs het boek “Lekkere recepten met soja” in de lokale bibliotheek uitgeleend”.
Klant : “Okee. Graag twee grote. Hoeveel moet ik u?”
Telefoniste :Dit lijkt me voldoende voor u, uw vrouw en uw vier kinderen. Het kost 39.99 euro.
Klant : “Ik geef u het nummer van mijn kredietkaart.”
Telefoniste :”Sorry meneer, maar u hebt al uw maandelijks toegelaten bedrag overschreden. U zal ons met baar geld moeten betalen.”
Klant : ” Ik haal vlug baar geld uit de muur voor dat uw bezorger langs komt.”
Telefoniste : “Dat zal ook niet gaan omdat er niets meer op uw bankrekening staat.”
Klant : ” Dat is uw zaak niet. Stuur die pizza’s maar hierheen, ik zal wel baar geld hebben. Hoelang duurt het tot ik ze krijg?
Telefoniste : “We hebben voor het ogenblik wat vertraging, meneer. U krijgt de pizza’s over 3/4 uur bij u thuis geleverd. Indien u gehaast bent kunt u ze hier komen afhalen nadat u baar geld bent gaan halen, maar pizza’s per motorfiets vervoeren is
op z’n minst acrobatisch.”
Klant : “Hoe weet u in godsnaam dat ik een motor heb?”
Telefoniste : “Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen betalen en dat uw wagen aangeslagen werd.  Maar uw Harley is betaald en ik veronderstel dat u die zou gebruiken.”
Klant : “@#%/$@&?#!”
Telefoniste :”Mag ik u verzoeken om beleefd te blijven, meneer, want u bent reeds op 18 juli 2003 veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdiender.”
Klant : ” ”  (Sprakeloos)
Telefoniste : “Iets anders meneer?”
Klant : “Neen, dank u. Toch wel, vergeet niet om mij ook de twee liter Cola gratis te leveren zoals het op uw advertentie staat.
Telefoniste :  Sorry, maar een uitsluitingsclausule in onze publiciteit verbiedt ons om gratis dranken die suiker bevatten aan diabetici voor te stellen, laat staan te geven.

De vooruitgang! En nu gij …

Eén gedachte over “De toekomst met de nieuwe elektronische identiteiskaart

  1. Dit benaderd aardig dicht de realiteit van wat er ons nog te wachten staat. Moest het niet zo triestig zijn kon je er is hartelijk om lachen. 10% van ons spaargeld afromen is ook vooruitgang, maar voor wie?

Reacties zijn gesloten.