Telefoniste : “Pizza Hut, goede morgen.”
Klant: “Goede morgen, ik wil bij u bestellen.”
Telefoniste : “Mag ik uw Rijksregisternummer, meneer?”
Klant: “Mijn Rijksregisternummer is 222 0033653 52”
Telefoniste : “Dank u meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haachtsestraat 256 en uw telefoonnummer 02-258 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 02-258 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt u ons?
Klant : “Euh… ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?”
Telefoniste :”Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.”
Klant : (zucht diep) “Goed dan! Mag ik dan twee pizza’s met vlees…”
Telefoniste : “Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.”
Klant : “Hoezo?”
Telefoniste : “U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt een te hoog cholesterolgehalte in uw bloed; uw ziekteverzekering weigert in geval van problemen de gevolgen van een zo schadelijk eetgedrag te vergoeden.”
Klant : “Oei! Wat suggereert u anders?”
Telefoniste :”Waarom zou u onze pizza met yoghurt en soja niet uitproberen. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.”
Klant : ” Waarom denkt u dat ik die pizza zal lusten?”
Telefoniste :”U hebt onlangs het boek “Lekkere recepten met soja” in de lokale bibliotheek uitgeleend”.
Klant : “Okee. Graag twee grote. Hoeveel moet ik u?”
Telefoniste :Dit lijkt me voldoende voor u, uw vrouw en uw vier kinderen. Het kost 39.99 euro.
Klant : “Ik geef u het nummer van mijn kredietkaart.”
Telefoniste :”Sorry meneer, maar u hebt al uw maandelijks toegelaten bedrag overschreden. U zal ons met baar geld moeten betalen.”
Klant : ” Ik haal vlug baar geld uit de muur voor dat uw bezorger langs komt.”
Telefoniste : “Dat zal ook niet gaan omdat er niets meer op uw bankrekening staat.”
Klant : ” Dat is uw zaak niet. Stuur die pizza’s maar hierheen, ik zal wel baar geld hebben. Hoelang duurt het tot ik ze krijg?
Telefoniste : “We hebben voor het ogenblik wat vertraging, meneer. U krijgt de pizza’s over 3/4 uur bij u thuis geleverd. Indien u gehaast bent kunt u ze hier komen afhalen nadat u baar geld bent gaan halen, maar pizza’s per motorfiets vervoeren is
op z’n minst acrobatisch.”
Klant : “Hoe weet u in godsnaam dat ik een motor heb?”
Telefoniste : “Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen betalen en dat uw wagen aangeslagen werd. Maar uw Harley is betaald en ik veronderstel dat u die zou gebruiken.”
Klant : “@#%/$@&?#!”
Telefoniste :”Mag ik u verzoeken om beleefd te blijven, meneer, want u bent reeds op 18 juli 2003 veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdiender.”
Klant : ” ” (Sprakeloos)
Telefoniste : “Iets anders meneer?”
Klant : “Neen, dank u. Toch wel, vergeet niet om mij ook de twee liter Cola gratis te leveren zoals het op uw advertentie staat.
Telefoniste : Sorry, maar een uitsluitingsclausule in onze publiciteit verbiedt ons om gratis dranken die suiker bevatten aan diabetici voor te stellen, laat staan te geven.
De vooruitgang! En nu gij …
Dit benaderd aardig dicht de realiteit van wat er ons nog te wachten staat. Moest het niet zo triestig zijn kon je er is hartelijk om lachen. 10% van ons spaargeld afromen is ook vooruitgang, maar voor wie?