Oostenrijk wil per se de hoofdprijs dhimmitude krijgen.
In 15 Weense scholen wordt parallel met het normale lespakket de taalbeginselen zowel in het Turks als het Bosnisch-Kroatisch-Servisch (kortweg BKS) aangeleerd. “Alfabetisering in meerdere talen” noemt men dat en het is naar het schijnt de meest recente actie die ondernomen wordt in de scholenchaos door de socialistische minister van onderwijs. Het zou zonder meer uit het brein van het groot licht Anciaux kunnen ontsproten zijn.
Bv. in de lagere school in de Selzergasse staan er naast de lessen van de vaste onderwijzeres ook tien uren per week “moedertaal” in het BKS en Turks met een aparte leerkracht op het programma. Letters en begrippen worden niet uitsluitend in het Duits maar ook in de genoemde andere talen aan de multiculturele leerlingen aangeleerd, kwestie van de Duitstalige Weense kindjes te laten wennen aan de taalverrijking die de Oostenrijkse hoofdstad ten deel valt. Enthousiaste applauskreten bij de linkerzijde: “hoe beter een kind de moedertaal beheerst, des te gemakkelijker wordt het leren van het Duits”.
Dat er totaal andere eisen gesteld worden wat betreft de uitspraak of de spraakkunst der verschillende talen, zal het linkse front worst wezen; zij zijn van mening dat de Oostenrijkse leerlingen er slechts voordeel kunnen uithalen indien ze ook Turks leren.
Sultan Süleyman vond dat in 1529 ook al geen slecht idee en in 1683 deed grootvizier Kara Mustafa nog een poging om Wenen bij het Ottomaanse Rijk in te lijven.
De nipte redding van Wenen door de Poolse koning, Jan Sobieski, bracht de Europese leiders tot het inzicht, dat ze alleen eendrachtig de Turken konden verslaan. Daarom werd in het voorjaar van 1684 de Heilige Alliantie opgericht. Deze had ten doel het Ottomaanse Rijk terug te dringen en het christelijke Europa te bewaren.
Nu rollen de EU-dhimmis eendrachtig de rode loper uit, openen de kassa’s, verkwanselen onze identiteit, taal, cultuur en ons rijkdom.
Waar is onze Jan Sobieski?
Floriaan Terbeke
Bron: PI
En, blijven de Oostenrijkse ouders deze waanzin slikken?
Hier in eigen land, kijk maar naar Limburg, is men ook al zo diep gezakt dat men de turken lesgeeft in het turks door een Turkse die geen woord Nederlands kent.
Maar ja, wij zitten ook opgescheept met een debiele volbloed reetlikker op het postje van onderwijs plus we hebben er een troela rondlopen die een carnavalsstoet nog doet uit mekaar spatten.
JAwel , geachte redactie en specifiek ook vriend Jean, dit soort van aanleren van “bodemvreemde talen” zal zeker geslikt worden door de Oostenrijkse bevolking.
Ondergetekende kreeg in het éérste leerjaar van de lagere school NEDERLANDS, dan, in het tweede een initiatie FRANçAIS, om, in het 5e reeds te beginnen met ENGLISH, en twee jaar làter: DEUTSCH…
En dàt was in het Sint Jozefschool in Heist aan Zee, dientengevolge waren wij aldus klaargestoomd om goed “te kunnen volgen” in het Sint Franciscus Xaveriusschool (hoger middelbaar) in Brugge.
Onbelangrijk détail: Ook Filip Dewinter heeft het SFX in Brugge doorlopen alsook een zekere Fvh –> onzalige gedachtenis.
De afgestudeerden van die broederschool konden zich gemakkelijk thuis voelen in VIER TALEN (!)… hoe méér talen men “machtig is”, des te méér “mans” men zich voelt. (^_-)