33 gedachten over “Zelfs bij positieve discriminatie…

  1. Ik voel me schuldig , ooit heb ik Wouter Van Bellingen een “neger” genoemd , dat was puur racisme , Ik beken schuld ! Ik wil het goedmaken en zal Wouter Van Bellingen mijn verontschuldigingen aanbieden en om hem gunstig te stemmen een handje bananen aanbieden .

  2. Wat is er fout met het woord ‘neger’? Niets, voor ons is een zwarte een neger, dat hebben we ons hele leven zo gezegd en dat blijven wij zeggen want voor ons is daar niets mis mee.

  3. Maar ‘pas de negrofobie’ mag dan weer wel. (Vorige week op een groot spandoek in Parijse betoging)

  4. Mensen die het woord ‘neger’ discriminerend vinden associëren dit woord waarschijnlijk met negatieve eigenschappen, zoals domheid, luiheid, gebrek aan beschaving en nog andere minder fraaie eigenschappen, kortom een minderwaardig persoon.
    Waarom ze dit doen is me een raadsel, maar het lijkt me dat deze mensen racistischer zijn dan dezen die ‘neger’ gewoon gebruiken als een gewoon zelfstandig naamwoord.

    • Tuurlijk Wes maar er zijn bepaalde negerstammen die mensen oppeuzelen , moeten wij daar ook respect en begrip voor tonen of vallen die uit de negrofobie-boot . Het gaat allemaal een beetje te ver . In onze jeugdige tijd stond racisme enkel in het woordenboek . Nu wordt dat woord te pas en te onpas gebruikt . Antwerpenaars hebben door hun haven , leren leven met andere rassen en nationaliteiten . Nu zijn wij plots allemaal racisten geworden . Een mens moet ge beoordelen naar zijn kwaliteiten !Bepaalde import rassen hebben hebben nul , komma nul , kwaliteiten , zij betekenen enkel last en miserie . Ze kregen echter bescherming van de overheid …..en het woordje racist was geboren !

      • Tja. René. Herinnert ons aan de tijd dat de CMB ook een Congolese poot had. En toen de president de Antwerpse haven – en de niet nader genoemde havenbuurten én de diamantwinkels – kwam bezoeken lag daar aan de terminal van de AMI / CMB een boot van de Congolese evenknie voor anker. Waarop de bemanning gesommeerd werd de romp van – de eerder roestige boot – van een laagje verf te voorzien. Wat ook geschiedde. Aan de kaaikant. Een halve boot. Dat de excursie van de president zich verplaatste aan de andere kant van de dok, ontging hen compleet. Moet kunnen. Een halve boot voor een hele financiële injectie.

      • Nu ik mijn tekstje herlees vallen mij twee dingen op:
        1. Tweemaal ‘gewoon’ gebruikt in dezelfde zin.
        2. Het sarkasme is verloren gegaan tussen al de woorden.

  5. Zelfs het kinderliedje; “Toen kleine negertjes” is tegenwoordig volledig fout… hoé vér willen “ze” het nog drijven ? 🙁

  6. Er is helemaal niets mis met het woord “neger”. Komt van het Spaans negro, wat “zwart” betekent, en dat is het toch ook? Staat ook gewoon in de Vandale, dus ik zie het probleem niet. Onder elkaar spreken ze toch ook van “nigga’s”? (dat is dat nog het andere “N” woord dat wij dan weer niet zouden durven gebruiken!

  7. ” Positieve” discriminatie is en bljft discriminatie, hoe men het ook draait of keert. Om iemand ”positief” te discrimineren moet men altijd iemand anders negatief discrimineren.

  8. Neger komt van het latijnse niger, wat zwart betekent. Wat is er nu verkeerd aan een zwarte zwart te noemen? Een blanke wordt toch ook blank genoemd.

    • Er bestaat nu eenmaal kleurenblindheid. Daarom dat wij opteren voor ‘de meer gepigmenteerde medemens’.

  9. Roodhuiden zeiden tegen de blanken wel”bleekgezicht” !da’s toch puur racisme !(sla de jeugdboeken van Karl May er maar eens op na)

  10. Mijn ervaring met Afrikanen wijst uit dat er onder de verschillende volkeren wel een echt racisme is. De notie “etnie” is voor de afrikanen immers van groot belang, en gaat boven de nationaliteit van het land waarin ze wonen.
    Dit racisme bij de afrikanen heeft m.i. een andere betekenis dan hier in het Westen.
    Het behoren tot een bepaalde etnie, staat borg voor het overleven, niet alleen van de stam, maar ook voor al diegenen die er deel van uitmaken. Binnen deze stam is er dan ook een grote sociale controle.. waarbij de “chef de clan” en de “oudsten” .
    een beslissende rol spelen.
    Binnen een stam is er slechts plaats voor “één chef de clan of één patron”. Of zoals men zegt: in een vijver is er maar plaats voor één krokodil.
    Hun democratie komt tot uitdrukking via de “palabers”.
    De zwaarste straf bestond er in , uitgestoten te worden uit de stam, en dan de facto overgeleverd zijn aan vijandige stammen.
    Uit mijn contacten met blanke politiefunctionarissen die in Congo actief waren, blijkt ook dat “politionele onderzoeken” binnen een stam hopeloos waren, maar als er inlichtingen gevraagd werden over daders van andere stammen, liep men zich de benen van onder het lijf om te helpen!!!
    Men kan dus ruw weg stellen dat het racisme in Afrika een vorm van verdediging is tegen vijandelijke stammen.
    In Europa komt dit op hetzelfde neer als men kijkt naar de houding van de kleine man, die zich wil beschermen tegen vreemde en vijandige invloeden.
    In weze heeft dit niets te zien met het racisme zoals omschreven door Arthur de Gobineau.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Arthur_de_Gobineau
    De autochtoon wil dus een toekomst blijven hebben in zijn eigen land, en verzet zich dan ook tegen het gevaar dat uitgaat van deze massale vreemdelingen invasies.
    Als men het dan heeft over racisme in linkse middens, dan bedoeld men in feite het verzet tegen deze invasies, dat dan ook strafbaar werd gesteld via de “muilkorf wetten”.
    Het is dan ook van belang dat men de verborgen agenda’s op tafel gooit, die achter de problematiek van het “racisme, xenofobie, discriminatie..enz” schuil gaan.
    Zoals reeds vroeger geschreven, gaat het hier om wapens die ingezet worden tegen onze westerse beschaving.
    Men moet er zich voor hoeden, zoals men in het frans zegt =”d’entrer dans leur jeu…”. Men moet zich dan ook niet verdedigen tegen dergelijke beschuldigingen, maar in de tegenaanval en de aanvallers ontmaskeren.

    • zeg nooit tegen een zwarte medemens tijdens een discussie”gij liegt dat ge zwart ziet”

  11. Mij hebben ze ooit met vele anderen mestkever genoemd, das pas racistisch.

    • ja,want van de kevers zijn er zeker honderden soorten of rassen,nuttig en schadelijk !

    • Dat ze mij willen kwetsen door mij een “mestkever” te noemen , daar kan ik mee leven. Ik zou me echter zwaar beledigd voelen als ze mij zouden uitschelden voor een De Gucht of Tobback

  12. “Negers” zijn héél grote racisten! Een kennis van mij adopteerde twee Ghanese peuters en wou de kleintjes voor haar werk een poos mee naar Togo nemen. Dat werd haar afgeraden, er werd zelfs gezegd dat de kans bestond dat de Togolezen die kinderen zouden vermoorden, en dan zeggen ze dat WIJ racisten zijn??

  13. Dat er momenteel een heftige strijd aanwezig is tegen die achterlijke gewelddadige perverse barbaarse smeerlapperij islam willen de linkse ratten dit graag onder ”racisme” plaatsen, zij snappen nog steeds niet dat de burgers steeds slimmer worden en niets willen weten van die smeerlapperij die kinderen uit huwelijkt, dergelijke perverse smeerlapperij heeft zelfs plaats in onze westerse samenleving, kan het nog smeriger?
    Islam is een vuiligheid die verboden moet worden in ons Vlaanderen en dat heeft niets met racisme te maken, als wij bepaalde mensen niet moeten door hun gedrag dan heeft dat niets met racisme te maken, als morgen een straatleurder van Jehova of eender welke sekte aan mijn voordeur zou staan dan doe ik niet open, ben ik dan een racist?
    Stop met dat woord te misbruiken want Vlamingen zijn geen racisten, als ik iemand niet moet dan is dat mijn vrije keuze die iemand uit mijn leven te sluiten puur uit veiligheidsoogpunt, we hebben niet voor niets steeds onze voordeur en achterdeur gesloten, zijn we dan allemaal racisten?

  14. Ben ik gek aan het worden of is de wereld het? De dag van vandaag moet je 2x nadenken voor je een woord in de mond neemt, want bij het minste wordt er al geroepen “Racist”. Mensen zijn onverdraagzaam en zoeken telkens de negativiteit achter het woord, ipv positief ingesteld te zijn en er niets achter te zoeken, want er valt niets achter te zoeken. Ik denk dat het komt door die bekrompen geesten, ze zouden veel beter openstaan voor mensen die het al bij al goed menen met hun medemens.

  15. En dit kan dan weer wel voor Links, een stel uitgelaten …………….
    Raymond Van Het Groenewoud – Liefde voor muziek
    Gisteren ging ik naar de cinema (olé-ola)
    U weet wel met zo’n doek en een camera (olé-ola)
    En wat ik daar zag heeft me blij gemaakt (olé-ola)
    Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt (olé-ola)
    Ik zag de grootvader van Prince en die leidde daar een kerkdienst (olé-ola)
    O mensen, mensen, dat was nog eens en kerkdienst (olé-ola)
    niet zoals hier, waar menige uitgescheten kruidenier
    op zondagochtend met natgekamde haren en een wezenloos
    grijs kostuum komt luistern naar een mummelende pastoor (olé-ola)
    neenee het was een stel uitgelaten zwarte apen
    en de zotste stond vanvoor (olé-ola)

    Het ging vooruit (ver vooruit)
    Het ging vooruit (ver vooruit)
    Het ging vooruit (ver vooruit)
    Het ging verbazend goed vooruit

  16. Oké, ik heb het begrepen: neger mag niet meer, zwarte ook niet. Zullen we hen dan maar Ral 9005 menschen noemen?

    • Wij houden het voorlopig bij ‘de meer gepigmenteerde medemens’. Zolang schoonheids- en zonnebeschermingsproducten dit mogen, lijkt het ons tamelijk veilig. En met ‘meer’ en ‘minder’ kan je de schaal van pigmentatie aanpassen.

Reacties zijn gesloten.